Gratulerer, du har Netflix!

I anledning siste sesong av The Crown, gikk T-We sammen med Netflix for å promotere den etterlengtede finalen om den britiske kongefamilien og samtidig minne kundene sine på at de allerede har tilgang til serien via sitt eksisterende T-We-abonnement – noe mange faktisk ikke vet om.

Kunde Telenor

Hva Konsept, kampanje og innhold

Kampanjen tar utgangspunkt i typiske tilfeller der noen vet at du har noe du selv ikke visste du hadde. For eksempel bilmekanikeren som ringer uventet når bilen bare er på service eller rørleggeren som melder om “et funn”. I vårt tilfelle er vi hos fastlegen som skal fortelle pasienten hva han “har”. Og diagnosen er like gledelig å gi som å motta: “Gratulerer, du har Netflix!”

Enklere tilgang til kvalitetsinnhold

I en bransje som ofte fokuserer på tekniske spesifikasjoner og kompleksitet, ville vi fremheve den faktiske verdien T-We tilbyr kundene sine. Så heller enn å forvirre med knotete språk om poengbruk og valgmuligheter, fokuserte kampanjen på gleden av å kunne gi kundene det de bryr seg om: enkel tilgang til favorittseriene de vil se på, som The Crown.

Lettbeint humor i en absurd virkelighet

Vi jobbet tett med Telenor for å utvikle en strategi som resonnerer med både eksisterende og potensielle kunder. Kampanjen kommuniserer produktets fordel, samtidig som den engasjerer og resonnerer med målgruppen. Ved å kombinere det litt absurde med hverdagscenarier produserte vi radiospotter og filmer som fanget oppmerksomheten og kommuniserte budskapet på en annerledes og minneverdig måte enn ellers i det vante kategorispråket.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Una Solbakken Grosch

Una Solbakken Grosch

Prosjektleder og fagleder

Kristian Schøning-Kristiansen

Kristian Schøning-Kristiansen

Kreativ leder