Norsk tradisjon får ny visuell identitet

North Cape Food kom til Hyper for å få ny identitet i form av en hyllest til barske fiskere, røff sjø og norsk sjømat i verdensklasse.

Kunde North Cape Food

Hva Design

Sjømatprodusenten North Cape Food er en ny, liten motpol til de store produsentene i nord, med landfeste på værbitte Nordkapp. Den lille bedriften er svært opptatt av lokalsamfunnet sitt og alle som jobber ute på sjøen. De ønsket seg derfor ikke bare en moderne identitet de kunne være mektig stolte av, men identiteten skulle også romme råskapen i livet til fiskerne på sjøen, og tradisjonene i fiskeryrket. Kledd for å nå ut i verden.

Da vi starten jakten på elementene til identiteten, ble utgangspunktet deres egen payoff - Where tradition meets modern. For hva bor i den ujålete, rause og solide produsenten i nord? Og hvordan kan de møte et internasjonalt marked med fokus på detaljer og eksklusivitet? Det ene utelukker ikke det andre, så vi satte alt inn i en ramme av felles lidenskap: Rene produkter av høy kvalitet. Soliditet og stamina.

Med en fargepallett inspirert av havet og råvarene, en typografi som komplimenterer hverandre i sine kontraster, samt en stilren logo som sto som en bauta på alle flater, fikk vi et nedtonet og solid grunnlag for en identitet som tåler både vær og vind. Samspillet mellom fargepaletten og foto fremhever heltene våre, naturen, kreftene og råvarene.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Nina Tharaldsen

Nina Tharaldsen

Prosjektleder