Advarsel: sterke bilder!

«Cutters by heart» sier noe om hvem du er som person. Hvem du er som frisør. Og hvis du er så glad i klipp som de frisørene som jobber for Cutters, vet du også hvordan det føles når luggen ikke er helt rett. Det gjør vondt. I hjertet.

Kunde Cutters

Hva Konsept, kampanje og innhold / Employer branding

Utfordring

Cutters har vært en suksesshistorie fra start, men etter mange år med vekst medførte post-covid en helt ny utfordring, de manglet frisører i salongene. I tillegg til generell mangel på frisører i bransjen opplever Cutters fordommer og dårlig kjennskap om hva de kan tilby som arbeidsgiver, noe som gjør at det er få søkere på ledige stillinger. Innsikten viste at ansatte i Cutters trives veldig godt, noe som bekrefter at det er noe helt annet på innsiden av Cutters enn det inntrykket folk sitter med på utsiden. De ansatte oppfatter sin arbeidsgiver som en nytenkende frisørkjede med faglig dyktige håndverkere som brenner for å utføre og videreutvikle klippefaget. Disse historiene måtte deles.

Løsning

Vi måtte knuse mytene, og fortelle at Cutters er fagnerder med hjerte for klipp. Vi måtte fortelle en historie som var sant og relevant for målgruppen, men for å nå frem måtte vi sjarmere, og fremstå med integritet uten å være selvhøytidelige. Vi måtte vise og bevise at vi snakker fra et klippehjerte til et annet.

Løsningen ble en herlig overdramatisering av typiske kunder med sterkt behov for en klipp. Er du som oss, kjenner du også at det klør i fingrene når du ser slitte tupper eller en frisyre som har gjort jobben.

Kampanjen bestod av filmer for å skape oppmerksomhet i kjennskapsfasen, testimonials og artikler i kunnskapsfasen for så å retargete den spissede målgruppen med tydelige fordeler ved å jobbe i Cutters med oppfordring til å søke på stillinger nær deg.

Resultater

Resultatene lot ikke vente på seg, og på få måneder fikk Cutters en markant økning i antall søkere på stillingsannonsene. Fra mai til utgangen av september hadde de ansatt over 70 frisører, fylt opp de ledige stillingene og minsket ventetiden på salongene.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Johanna Nordberg Aas

Johanna Nordberg Aas

Strategisk rådgiver

Kristin Selfors

Kristin Selfors

Kreatør / Tekstforfatter