Du lever så lenge du lærer

Når slutter vi å lære? I en ny livsfase, der man blant annet slutter i jobb, er det lett å sette seg ned og si seg fornøyd. Men selv om pensjonstilværelsen kan føles som å miste en del av identiteten sin er jo ikke livet over. «Man lærer så lenge man lever» er det noe som heter, men (for å ikke råtne helt på rot) er det ikke egentlig omvendt?

Kunde Vi over 60

Hva Konsept, kampanje og innhold

Bakgrunn

Vi over 60 er en kjent merkevare, et kvalitetsblad med lesere som setter stor pris på innholdet. Likevel er det noen utfordringer knyttet til merkevaren: navnet «Vi over 60» sier på den ene siden tydelig hvem som er målgruppen, samtidig som det pirker borti aldersstigma. Hvem føler seg vel som en som leser Vi Over 60? Utfordringen er altså todelt: behov for en holdningsendring til merkevaren spesielt, og endring av aldersstigma generelt.

Samtidig med at bladet fikk et nytt og mer moderne design, og mer fokus på nytte, glede og inspirasjon, lagde vi konseptet «Du lever så lenge du lærer». Fordi hvis du skal leve livet til det fulle, bør du holde deg oppdatert. Du kan ikke lære en gammel hund nye triks, sies det. Det kan godt hende. Men vi mennesker kan faktisk lære så lenge vi lever. Og det er en positiv holdning og et løfte som Vi over 60 kan levere på.

Konseptet ble tatt ut i profilbyggende filmer på TV og i SoMe, print-annonser, native artikler, i tillegg til taktiske uttak på film og DM.

Resultat

«Du lever så lenge du lærer» viste seg å løfte merkevaren. Totalt hadde kampanjen en økning i respons på 76% fra året før på DM-utsendelsen og en økning på 73% på bilagene/innstikkene i ulike fagblader/aviser. De har også klart å nå de konkrete målsettingene de hadde for kampanjen, fjerne aldersstigma, løfte merkevaren og i tillegg vise at livet ikke er over bare fordi du er over 60.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Johanna Nordberg Aas

Johanna Nordberg Aas

Strategisk rådgiver

Ane Lynau

Ane Lynau

Kreatør / AD