ELKO Smart – Smart, ikke sant?

ELKO er Norges fremste produsent av elektromatriell, og nesten alle har et ELKO-produkt hjemme. Til tross for dette har folk flest liten kjennskap til selskapet. Det ønsket ELKO å gjøre noe med.

Kunde ELKO

Hva Film, foto og motion / Konsept, kampanje og innhold

Vår oppgave ble å lansere ELKO Smart, et system som kan integreres i alle hjem og som gjør hjemmet ditt smartere. ELKO-produktene er de samme som før, men nå kan de i tillegg styres med app, stemmekontroll eller helt automatisk. Smart, ikke sant?

Litt mindre morgenstress

Under lanseringen av ELKO Smart, ønsket vi å snakke til familien med dårlig tid, med litt ekstra fokus på den teknikk-intresserte mannen. Løsningen ble å lage en film med høy gjenkjenningsfaktor.

Vi blir med en familie fra de står opp, litt for sent, gjennom deres morgenrutiner, frem til de til slutt klarer å komme seg ut gjennom døren. Det blir tydelig at ELKO ikke er løsningen på alle hverdagens problemer, men en ting er sikkert: du trenger aldri mer å tenke på om du skrudde av lyset, eller om du husket å trekke ut stikkontakten til kaffetrakteren. Disse skrur du nå nemlig enkelt av, bare ved et tastetrykk på mobilen.

Iblant er det smart å være dum

Hvor irriterende er det ikke å ligge i sengen å innse at du må stå opp for å skru av lyset? Hvor deilig er det ikke å komme frem til en varm hytte fordi du kunne skru den på fra kontoret? Og hater du ikke når det nye smarthjemmet ditt ikke skjønner et ord av hva du sier? (Ta det med ro, med ELKO Smart kan du også bruke bryteren slik du er vant til fra før.)

Til sosiale medier og YouTube ble det produsert en rekke korte uttak der ELKO Smart gjør livet enklere for familiemedlemmene. Sånn kunne vi være til stede i enda flere kanaler.

Det ble også laget en egen kampanjeside med smart hacks og artikler, der besøkende kunne lære enkle og fiffige ELKO-triks, men også selv dele sine smarttips med andre.

Lanseringskampanjen for ELKO Smart er et Ahead-samarbeid med våre gode venner i Oculos.

Resultater

Utover et oppsving for kunden i sine digitale kanaler klarte kampanjen å nå over 450.000 norske menn i målgruppen gjennom sin TV kampanje.

Vil du vite mer?
Snakk med oss