En ny generasjon muligheter
Det er fort gjort å tenke på 5G som raskere streaming og mindre hakkete Teams-møter. Men i bedriftsmarkedet er 5G så mye mer enn bare et nytt 4G.
Kunde Telenor
Hva Film, foto og motion / Konsept, kampanje og innhold
Bakgrunn
5G-nettet gir et unikt mulighetsrom for bedrifter i privat og offentlig sektor, og kan realisere tanker og ideer som før bare har tilhørt futuristiske scenarioer. For med utrullingen av 5G-nettet følger enda høyere hastigheter, bedre kapasitet og muligheter til å koble enormt mange ulike enheter på nettet – samtidig. Og da snakker vi ikke bare om mobiltelefoner, men alt fra biler til parkeringssensorer, medisinsk utstyr og hele fabrikker. Det vil med andre ord bli mulig å realisere ideer som selvkjørende lasteskip, fjernkirurgi og automatiserte droner for å nevne noe.
Løsning
For å skape interesse for 5G-fordelene blant bedrifter, ble det viktig å vise hva 5G kan bety for deg og din bedrift. For det er kanskje ikke så relevant for en beslutningstager i en nyoppstartet gründervirksomhet å se hvordan 5G skaper verdifulle løsninger for helsesektoren. Derfor segmenterte vi målgruppen, og produserte innhold rettet mot hvert segment for å skape oppmerksomhet.
Mot store virksomheter valgte vi å kommunisere hvordan 5G kan bety enorme gevinster for industri og samfunn. Mens vi mot små og mellomstore bedrifter valgte å vise hvordan 5G gir økt lønnsomhet og en bedre arbeidsdag.
Telenor.no
Et eget innholdsunivers på Telenor.no besto av inspirasjonsartikler med ulike cases og eksempler. Bannere med ulike budskap mot ulike bransjer ble brukt for å dra trafikk inn til artiklene. Mens vi i filmene lot være å bruke store tekniske og fremmede ord som network slicing og edge computing, og heller fokuserte på hvem vi lager teknologien for, kunne vi nå gi målgruppen økt kunnskap om 5G ved å ta for oss de tekniske aspektene.