Kreativitet som virker

Vi tror at kreativitet som virker er avhengig av fire elementer: Innsikt, en god idé, rett timing og relevant innhold. Ikke rakettforskning kanskje, men en solid grunnoppskrift. For å komme i mål med et kreativt konsept kreves tett samspill mellom flinke fagfolk. Alle må tro på samme idé, enten vi er innholdsrådgivere, kreatører eller performance-spesialister. Og alle må bidra med sin spesifikke kunnskap - fra innsikt, strategi og idé, gjennom produksjon og optimalisering. Hva betyr det? Først og fremst at vi hele tiden utfordrer oss selv og hverandre på veien, men også at vi vil utfordre deg som kunde. Når vi utfordrer – og utfyller hverandre – det er da vi virkelig skaper kreativitet som virker.

Start med strategi og merkevarebygging

Hva får noen til å like, beundre og følge en merkevare i egenskap av produkt eller tjeneste? For å komme dit må vi besvare noen viktige spørsmål. Hva, Hvorfor og Hvordan? Og kanskje også Hvorfor ikke? Vi har utviklet et solid strategisk rammeverk som gir retning for historiefortelling og kommunikasjon.

  • Innsikt og analyse
  • Merkevarestrategi og posisjonering
  • Kommunikasjonsstrategi
  • Innholdsstrategi
  • Kanal- og distribusjonsstrategi
  • SEO-strategi
  • Employer Branding

En historie som treffer

Når komplekse budskap skal formidles til målgrupper som kontinuerlig bombarderes med konkurrerende inntrykk, blir vår viktigste jobb å hjelpe kundene med å ta gode, strategiske valg. Heldigvis liker folk å bli overrasket, utfordret, underholdt og ikke minst emosjonelt påvirket. Det er nettopp derfor vi lager kommunikasjon og kreativitet som gjør noe for og med folk. Kommunikasjon basert på innsiktsarbeid og grundig målgruppeforståelse. Ideer som trenger gjennom støyen, vinner kampen om oppmerksomheten og blir husket. Kreativitet som virker, med andre ord.

  • Kommunikasjonskonsepter
  • Kampanjeutvikling

Hva skal du produsere og hvordan

Hva skal vi si, og når? I hvilke kanaler? Og hvor ofte? Innhold og innholdskonsepter kan være starten på en kommunikasjonsreise, målet med kommunikasjonen, eller rett og slett en sjarmoffensiv rettet mot målgruppen et sted midt mellom. Innhold er alltid med i miksen. Vi har utviklet en verktøykasse med tjenester som sørger for at du er på med riktig buskap, i rett kanal til rett tid.

  • Redaksjonell ledelse
  • Innholdsproduksjon
  • Optimalisering og distribusjon av innhold
  • Performance marketing
  • Community management
  • SEO
  • SEM
  • Analyse, testing og effektmålinger

Se på deg, a!

Hvordan opplever omverden det vi lager? Hvilke regler skal vi følge og hvilke kan vi bryte? Og hvilke grenser kan vi pushe for å gjøre en forskjell? Design og teknologi handler om å finne de beste løsningene som balanserer brukerens behov, merkevarens premiss og oppgaven vi skal løse. Gode designløsninger skal oppleves som kjent territorium, men samtidig virke nytt og spennende. Design er innpakningen som holder merkevaren relevant og unik.

  • UX/UI
  • Webdesign
  • Identitetsdesign
  • Grafiske tjenester
  • Design- og animasjonssystemer
  • Kampanjesider/¬landingssider
  • Nettsider

Vil du vite mer om oss?

Send en mail til hei@hyper.no!

Forresten

Vi er en del av Ahead Group med mer enn 150 spesialister innen markedsføring og kommunikasjon i Norge, og over 450 ansatte i Norden. Her finner du alt fra designere, produksjonsteam og kreatører til strateger og MarTech-miljøer. Ahead Group består av Clay, Oculos, Nova Vista, Elg, WergelandApenes, Varejo og Pop Film.

Spørsmål?