Atea lanserer «Green as a Service»

Hvordan kan en av landets største leverandører på IT bevise sin verdi gjennom teknologi og bærekraft? Jo, ved å lansere det som en tjeneste!

Kunde Atea

Hva Film, foto og motion / Konsept, kampanje og innhold

Atea er en av Norges ledende aktør på IT-infrastruktur, med et stort spekter av tjenester. Som den betydelig B2B-aktøren den er, leverer bedriften alt fra å hardware og software til Norges kommuner og sykehus, til å drifte et eget mobilselskap.

I en verden der teknologi står sentralt i folks liv hver eneste dag, er Atea som merkevare en viktig leverandør for fremtiden. Og den må kunne kreve sin plass! Med dette bakteppet ønsket Atea å fortelle historien om teknologi og bærekraft – i ett. Kanskje to selvmotsigende motpoler, tenker du? Men teknologi og bærekraft har faktisk mye mer til felles enn du nok tror!

Grønt som en tjeneste

En erfaren IT-sjef har gjerne investert både i Infrastruktur og Platform as a Service og kjenner godt til begrepene IaaS og PaaS. Men GaaS? Joda, nå kan sjefen også legge til Green as a Service! For Atea har en rekke løsninger som gjør at «grønn IT» vil bli enda mer tilgjengelig som tjeneste. Og dermed samlet vi alle de grønne tiltakene under ett, og døpte det «Green as a Service».

For å kommunisere den nye tjenesten og skape oppmerksomhet i markedet, lagde vi et annerledes og unikt visuelt univers i samarbeid med den anerkjente fotografen Catharina Caprino. Resultatet ble to printannonser og to korte animasjonsfilmer som på en helt unik måte fortalte historien om at natur og teknologi faktisk både leker og lever godt sammen. Og det ble ganske så vakkert, rett og slett!

Imponerende 85% så filmene fra start til slutt i Facebook-kampanjen!

Fulltreffer i SoMe

Filmene var tilpasset distribusjon på både Facebook og LinkedIn og de tok målgruppen med storm i begge kanalene! Vårt lille, uvanlige univers traff landets scrollende IT-sjefer og beslutningstakere midt i hjertet, og det resulterte i at imponerende 85 % så filmene fra start til slutt på Facebook! Til sammenligning med andre kampanjer i lik skala er VTR (view through rate) på gjennomsnittlig 3%. Og denne kampanjen ble den som da markerte starten på et av flere uttak mot en tydeligere grønnere posisjon for Atea.

Vil du vite mer?
Snakk med oss