Dagbladet
Vi hjalp Dagbladet med å nå ut med nyheten om at de er først ute med siste nytt.
Kunde Dagbladet
Hva Strategi og merkevarebygging
For å nå ut til enda flere lesere, satser Dagbladet på merkevarebygging i flere kanaler utover sine egne. Dagbladets ønsket å forsterke sin «Først med siste nytt»-posisjon, og ville ha hjelp til å illustrere og forsterke budskapet – «på en ny og gjerne humoristisk måte.» Dette samtidig som vi skulle ivareta Dagbladets redaksjonelle ansvar og rollen de har som seriøs nyhetsformidler. Utfordringen ble dermed at vi ikke kunne bruke reelle nyheter i fare for at saken skulle bli for gammel eller mistolkes som en ekte nyhetssak, særlig når kortversjonene av filmene legges ut i sosiale medier.
Vi valgte tidløse og typiske hendelser, som har skjedd og vil kunne skje også fremover. Som for eksempel bankranet. Klart, banker i seg selv er kanskje ikke tidløse, men «alle» har en opplevelse av det typiske bankranet som de kan relatere til.