Dagbladet

Vi hjalp Dagbladet med å nå ut med nyheten om at de er først ute med siste nytt.

Kunde Dagbladet

Hva Strategi og merkevarebygging

For å nå ut til enda flere lesere, satser Dagbladet på merkevarebygging i flere kanaler utover sine egne. Dagbladets ønsket å forsterke sin «Først med siste nytt»-posisjon, og ville ha hjelp til å illustrere og forsterke budskapet – «på en ny og gjerne humoristisk måte.» Dette samtidig som vi skulle ivareta Dagbladets redaksjonelle ansvar og rollen de har som seriøs nyhetsformidler. Utfordringen ble dermed at vi ikke kunne bruke reelle nyheter i fare for at saken skulle bli for gammel eller mistolkes som en ekte nyhetssak, særlig når kortversjonene av filmene legges ut i sosiale medier.

Vi valgte tidløse og typiske hendelser, som har skjedd og vil kunne skje også fremover. Som for eksempel bankranet. Klart, banker i seg selv er kanskje ikke tidløse, men «alle» har en opplevelse av det typiske bankranet som de kan relatere til.

Kortversjoner

I tillegg til TV, ble filmen klippet og tilpasset andre kanaler

Utendørs

Vi kjørte også taktiske banner-annonser som kommuniserte «Først ute med siste nytt» tilpasset brukersituasjonen, det være seg scrolling på mobilen eller venting på togstasjonen.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Johanna Nordberg Aas

Johanna Nordberg Aas

Strategisk rådgiver