Elkjøp går til kamp mot dårlig inneklima – i hele Norden
Med det slagkraftige konseptet «Start the indoor climate change!» setter Elkjøp viktigheten av et godt innemiljø på dagsorden. Og det i hele Norden!
Kunde Elkjøp
Hva Strategi og merkevarebygging / Konsept, kampanje og innhold
Du vet garantert at Elkjøp har produktene, men har du tenkt på at de ansatte også vet veldig mye om inneklima? Klima er et brennhett tema, mens inneklimaet ikke er like langt fremme i folks bevissthet. Elkjøp i Norden ønsket seg en kampanje for å øke bevisstheten til det nordiske folk rundt viktigheten av et godt innemiljø og samtidig øke salget av produkter som luftrensere, luftkvalitetsmålere, avfuktere og varmepumper. Så hvordan selger man luftrensere til kunder som ikke opplever inneklimaet som et problem? Jo, du setter det på agendaen gjennom kunnskapsbyggende innhold!
Press play for indoor climate change!
Vi ville starte en bevegelse, ja, en aldri så liten inneklimarevolusjon! For visste du at innendørslufta kan være opptil fem ganger mer forurenset enn luften utendørs? Dårlig inneklima kan også gi store helseplager. Vi måtte simpelthen spre ordet til det nordiske folket! Med godt innhold i kjernen i alle stadier av kundereisen utviklet Hyper og Elkjøp Nordic konseptet «Start the indoor climate change!».
I denne content-kampanjen skulle vi informere og engasjere målgruppen med en hardtslående og sjarmerende blanding av fakta og humor for å skape mer interesse for inneklima som tema. Nå kunne alle nyforelska inneklimaentusiaster se, scrolle og la seg overbevise av argumentasjon, kundecaser og annet kvalitetsinnhold om fordelene med god luft innendørs.
Og dermed fikk de besøkende blant annet tips om hvordan barnerommet kan bli et bedre sted å sove, lese om hvordan en luftrenser kan holde luften fri for virus, bakterier og pollen og finne fram til helt riktig varmepumpe for seg i en skreddersydd kjøpsguide
Med humor som trigger
Tilpasset alle fire nordiske markeder
Ren luft gir nettinntekter!
Vil du vite mer?
Snakk med oss
Ane-Kamilla Haugland Eriksen
Strategisk rådgiver og fagleder innhold / SEO