En oppskrift på suksess

Vi hadde tro på at vi kunne inspirere folk til å kjøpe og bruke Mills-produkter ved å bygge et oppskriftsunivers med fristende matbilder og oppskrifter som var lette å lykkes med. Og det gjorde vi!

Kunde Mills

Hva Strategi og merkevarebygging / Konsept, kampanje og innhold

Fristende matinnhold for folkekjære merkevarer

I 2016 fikk Mat- og merkevarehuset Mills AS nye nettsider, hvor kjente og kjære merkevarer som Melange, Soft Flora, Mills, Vita hjertego’, Delikat og Olivero ble samlet under én paraply. Hyper fikk oppdraget med å fylle mills.no med nytt og appetittvekkende innhold for å ta opp den harde kampen om oppmerksomheten til matinteresserte forbrukere.

For å skape trafikk til nettsiden jobbet vi hele tiden jevnt med økt synlighet i Google og i sosiale medier – med Facebook som hovedkanal. Vi sørget for å treffe målgruppen med relevant innhold til riktig tid ved å benytte søkedata som veileder både for hva vi produserte og når det ble formidlet. Alltid tett knyttet opp mot hva de ulike merkevarene hadde behov for å kommunisere.

Jo flere kokker, jo flere søk

Hyper har de siste årene fungert som en forlenget arm for Mills’ kommunikasjonsteam med et fast team som håndterer innholdsproduksjon, konseptutvikling, design, rådgivning, distribusjon på Facebook og Instagram og community management.

For å kvalitetssikre oppskriftene er de blitt utviklet av våre egne matfaglige innholdsprodusenter. Og produksjonen har gått som smurt ved hjelp av dyktige matfotografer og et spesialbygd fotostudio med kjøkken hvor oppskrifter, artikler og filmer har blitt produsert på løpende bånd.

Til nå har vi produsert over 1400 oppskrifter, artikler, filmer og engasjementsposter.

«Noe av beste med å jobbe med Hyper er at vi har et fast tverrfaglig team som kjenner oss og merkevarene godt. Det gjør at vi sammen jobber effektivt, og har levert fantastiske resultater!
Grete Godtland Noem, fagsjef for digital kommunikasjon i Mills AS

Jevn produksjon = enorm vekst

Jevn satsing på innhold har gitt enorm vekst til hele mills.no. I løpet av perioden har antall økter fra organisk søk økt fra 350 000 i 2016 til nesten 6 millioner i 2020!

På Facebook har aktiviteten bygget en fanskare på nesten 90 000 følgere som bidrar med 32% av totaltrafikken til nettsiden.

Jevn læring og optimalisering har ført til høyere klikkrater og lavere rekkeviddekostnad. I dag kan Mills derfor bruke mindre penger på å nå like mange på Facebook og heller investere i nye kanaler.

– Hyper er ikke bare gode i faget sitt, de er også skikkelig hyggelige å jobbe med.
Grete Godtland Noem, fagsjef for digital kommunikasjon i Mills AS

Vil du vite mer?
Snakk med oss