Finn, pinn og vinn – oppdag Norge!

Sammen med Elkjøp lot vi nordmenn oppleve sommer-Norge trygt hjemme fra sofakroken.

Kunde Elkjøp

Hva Konsept, kampanje og innhold / Design og teknologi

Annerledes-sommeren

Sommeren 2020 var annerledes-sommeren da alt ble avlyst og vi måtte forberede oss på hjemmeferie. For retailbransjen forårsaket avlysningene at flere planlagte sponsorflater forsvant og et plutselig behov for en ny sommeraktivitet. Elkjøp kom til oss med ønske om å lage «noe morsom, gjerne en konkurranse, som engasjerer kundene våre i sommer». Ingen liten oppgave halvannen måned før det hele skulle på lufta.

Finn, pinn og vinn!

Løsningen ble Oppdag Norge – sommerens store digitale skattejakt – der nordmenn fikk oppleve sommer-Norge på en trygg og morsom måte, uten å måtte reise hjemmefra. Hver dag i hele juli kunne deltagere vinne premier ved å gjette riktig destinasjon basert på et bildehint og en kort kryptisk setning. Svaret pin’et de i et kart på konkurransesiden og svarte de riktig, ble de med i trekningen av dagens hovedpremie, samt én eller flere bonuspremier.

Som nordmenn flest, har også Elkjøp fellesferie, så vi lagde en selvgående løsning som tok seg av alt: Publisering av hint, registrering av deltagere, trekning av vinnere og utsending av e-post til de heldige utvalgte. Det eneste Elkjøp måtte gjøre selv var å promotere konkurransen via deres egne kanaler (nettside, nyhetsbrev, FB, bannerannonser, in-store m.m.) – og så ta sommerferie!

Oppdagere fra nord til sør

Oppdag Norge styrte seg selv i hele juli – uten én eneste publiseringsfeil. Konkurransesiden var enkeltsiden på elkjop.no med nest mest besøk etter forsiden og i gjennomsnitt varte hvert besøk 01:31! Totalt i perioden registrerte vi 169 944 svar fra 70 261 unike spillere. Av disse, takket hver tredje spiller ja til å bli Kundeklubb-medlem, som var et av hovedmålene med kampanjen.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Øistein Skeie

Øistein Skeie

Kreatør / Tekstforfatter

Silje Thoresen

Silje Thoresen

Strategidirektør