Gjør det for Oslo – i sommer

For folk flest står fest, soldager, bading, henging, grilling (listen er lang) høyt på ønskelisten i sommerferien. Sommeren 2020 var ikke noe unntak, korona eller ei.

Kunde Oslo Kommune

Hva Konsept, kampanje og innhold

På oppdrag fra Oslo kommune fikk vi i oppgave å fortelle sommerklare og ivrige oslofolk at de gjerne kunne ta sommerferie, men ikke fra smittevernrådene. Vi skulle snakke til en målgruppe som var lei av strenge tiltak, og som nå gledet seg til lange sommerkvelder. Det siste vi ville var å legge en demper på de fine, deilige sommermånedene.

Nyt, men ikke snyt

Vi fant fort ut at det var nytteløst med pekefinger’n, så vi gikk noen nye veier. Løsningen ble en «koronadramatisering» av sommeren 2020. Vi gjorde om typiske potensielle risikosituasjoner, som køståing og trengsel på stranden, til klassiske «sommerhappenings» med sjarm og glimt i øyet. Skreddersydd til steder og til folk fra Oslo, med lystige tekster og et rikt fargeunivers. Alt ble signert og videreført under konseptet «Gjør det for Oslo», som vi utviklet sammen med Oslo kommune tidligere på året.

Sommerkampanjen rullet ut på boards i Oslo og omegn i starten av juli. Og den kom virkelig til sin rett i sjarmerende små GIF-er på digitale boards på T-banen – og i sosiale medier.