Hjelpetelefon for litt frustrerte IT-konsulenter
Columbus Norge er et av landets minst kjente store IT-konsulentselskap. De opplever kraftig vekst og trenger derfor flere gode digitale hoder som kan styre store kunder og enda større, komplekse prosjekter.
Kunde Columbus
Hva Strategi og merkevarebygging / Konsept, kampanje og innhold / Employer branding
Løsning
Innsikt viste at mange i bransjen ofte slites ned av andre, mer byråkratiske oppgaver enn de som handler direkte om jobben, samt at relativt mange holder døren åpen for "det riktige tilbudet". Så vi bestemte oss for å hjelpe alle disse muligens misfornøyde konsulentene i bransjen – og samtidig også hjelpe Columbus selv. Vi lanserte Columbus sin egen hjelpetelefon for litt frustrerte IT-konsulenter.
For hvem har sagt at hjelpetelefoner bare må hjelpe innringeren? Her slo vi to fluer i en smekk. Vi ga telefonstemmen en freidig personlighet, som jo lenger ut i samtalen du kom, presenterte desto mer ivrige forslag til endring. Noe som i tillegg speilte Columbus noe rundere profil enn sine mer firkantede konkurrenter.
Resultater
Totalt genererte kampanjen 15000 sidevisninger og 4600 besøkende til nettsiden i kampanjeperioden – en tripling av besøkende sammenlignet med tidligere måneder. Kampanjemålet var 40 kandidater innen 2021 – Columbus fikk 104 aktuelle søkere!