Norsk tradisjon møter det moderne i ny visuell identitet
North Cape Food kom til Hyper for å få en identitet som hyllet barske fiskere, røff sjø og norsk sjømat i verdensklasse.
Kunde North Cape Food
Hva Design
Bakgrunn
Oppgave
Løsningen
Payoffen «Tradisjon møter moderne» ga oss et spennende utgangspunkt som vi ønsket å bygge videre på. For hva bor i den ujålete, rause og tradisjonelle produsenten i nord? Og hvordan kan det møte et internasjonalt marked med fokus på detaljer og eksklusivitet? Det ene utelukker ikke det andre, men bindes sammen i en felles lidenskap: produkter av høy kvalitet. Så hvordan kunne vi treffe begge parter gjennom det visuelle?
Med en fargepallett inspirert av havet og råvarene, en typografi som komplimenterte hverandre i sine kontraster, samt en stilren logo som stod som en bauta på alle flater, hadde vi både et nedtonet og solid utgangspunkt. Dette i kombinasjon med bilder som fremhever heltene (fiskerne), naturen, kreftene og råvarene gir mottaker en opplevelse av råskapen som ligger bak en nøye tilberedt matopplevelse.