Norsk tradisjon møter det moderne i ny visuell identitet

North Cape Food kom til Hyper for å få en identitet som hyllet barske fiskere, røff sjø og norsk sjømat i verdensklasse.

Kunde North Cape Food

Hva Design

Bakgrunn

Sjømatprodusenten North Cape Food er en ny og liten motpol til de store produsentene i nord. Som navnet antyder holder de til i Nordkapp. North Cape Food er svært opptatt av lokalsamfunnet sitt og dem som faktisk jobber på sjøen. De ønsket seg derfor ikke bare en moderne identitet, men en identitet som reflekterte råskapen i fiskerne deres og tradisjonen i fiskeryrket.

Oppgave

North Cape Food ønsket å utarbeide en visuell identitet som gjenspeilte payoffen deres: «Where tradition meets modern». Identiteten skulle gjenspeile både ekte råskap og høy kvalitet, og måtte tiltale både nye ansatte og det internasjonale markedet. Ujålete, men eksklusivt.

Løsningen

Payoffen «Tradisjon møter moderne» ga oss et spennende utgangspunkt som vi ønsket å bygge videre på. For hva bor i den ujålete, rause og tradisjonelle produsenten i nord? Og hvordan kan det møte et internasjonalt marked med fokus på detaljer og eksklusivitet? Det ene utelukker ikke det andre, men bindes sammen i en felles lidenskap: produkter av høy kvalitet. Så hvordan kunne vi treffe begge parter gjennom det visuelle?

Med en fargepallett inspirert av havet og råvarene, en typografi som komplimenterte hverandre i sine kontraster, samt en stilren logo som stod som en bauta på alle flater, hadde vi både et nedtonet og solid utgangspunkt. Dette i kombinasjon med bilder som fremhever heltene (fiskerne), naturen, kreftene og råvarene gir mottaker en opplevelse av råskapen som ligger bak en nøye tilberedt matopplevelse.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Nina Tharaldsen

Nina Tharaldsen

Prosjektleder