Slik får vi de flinkeste folka til å jobbe for vår sikkerhet på norske veier
Mesta har 200 års erfaring med drift og vedlikehold av norske veier. Med spisskompetanse innen anlegg, elektro og spesialproduksjon er Mesta-folk på jobb i hele det lange landet vårt. Men rekruttering av kvalifiserte, nye medarbeidere var en utfordring.
Kunde Mesta
Hva Strategi og merkevarebygging / Film, foto og motion
Bli kjent med Mesta – gjennom ekte historier
2020 var merkelig på alle måter. Permitteringer og usikkerhet i arbeidslivet førte til at mange vurderte sin arbeidssituasjon. Midt i krisen innså Mesta at det måtte et løft til for å bli oppfattet som en attraktiv arbeidsgiver. De ville lansere en splitter ny rekrutteringsplattform og nye karrieresider.
Til dette trengtes det innhold! Mesta manglet både bilder, videoer og historier som på en god måte beskrev arbeidshverdagen. Bildebanken var utdatert.
– Vi vil gjerne at flere blir kjent med Mesta, og det viktige samfunnsoppdraget våre ansatte er på jobb for å løse hver dag, sa direktør for Organisasjon og bærekraft i Mesta, Mai Oldgard.
Norge rundt-turné
Vår løsning ble å fortelle Mestas historier gjennom ansatte. Vi ønsket å synliggjøre en samfunnsnyttig, meningsfull, variert – og ofte utfordrende – arbeidshverdag.
Mesta har prosjekter i hele landet, så dermed bar det ut på norgesturné.
Det ble besøk i spektakulære Stalheimskleiva, der fjellsikrere svever hundrevis av meter over bakken mens de utfører arbeidsoppgavene sine.
Vi dro også til Sognefjellet, der Mesta-medarbeidere sørger for fremkommelighet og vedlikehold av Nord-Europas høyestliggende fjellovergang.
Og til slutt besøkte vi Lunnertunnelen, der et anleggslag fra Mesta var i gang med å oppgradere alt av elektrisitet.
Resultatet ble artikler og videoer, bilder og sitater, som ble publisert på de nye karrieresidene.
Vi blir lagt merke til!
Ikke bare ser det fint ut, men innholdet har også allerede gitt synlige resultater.
– Tilbakemeldingene fra kandidater som er i prosess, er at vi blir lagt merke til. Historiene som fortelles gjør at de får lyst til å jobbe hos oss, sier Ingrid Bexrud, rekrutteringsansvarlig i Mesta.
Hun forteller at karrieresidene gjør at de blir lagt merke til både internt og eksternt.
– Det gjør meg stolt. Og det gjør meg stolt av Mesta.
– Vi har fått flotte karrieresider, men vi har også fått fantastiske bilder som kan brukes i annonser, presentasjoner og masse annet, sier en strålende fornøyd Bexrud.
Karrieresidene gir søkere et innblikk i selskapet. Du får møte Daniel som er trainee, anleggslederen Ingvild, fjellsikreren Jonas og flere av våre ansatte som sørger for at folk kommer trygt fram.
Vi opplever en enorm intern stolthet. Endelig får vi fortalt de gode historiene som gjør oss til Mesta.
Leveransen fra Hyper overgår alle forventninger. Nå vil jeg bare ha mer og mer!