Folka Selvfølgelig

Kunde Caverion

Hva Employer branding

Bakgrunn

Caverion er teknisk totalleverandør på bygg med over 2 400 medarbeidere fra Mandal i sør til Tromsø i nord. I 2021 begynte Caverion å merke økt frafall i arbeidsstyrker og færre relevante søkere på ledige stillinger. Målgruppen er folk med yrkesfaglig bakgrunn og Caverion trenger alt fra montører, ingeniører, rådgivere og prosjektledere. Vår oppgave ble å øke deres attraktivitet som arbeidsgiver på tvers av målgruppene og styrke intern stolthet.

Oppgaven

Men hvem er Caverion? For å nå målet måtte vi ta noen grep. Ambisjonen ble å gå fra å være en ukjent leveransebedrift til å bli en synlig kompetansebedrift.

Vi utviklet en EVP (employer value proposition), en strategi og et kommunikasjonskonsept tuftet på deres viktigste verdi: Folka. Selvfølgelig.

Dette ble tatt ut i en større helhetlig kampanje på tvers av kompetanseområder og vi leverte radioreklame, artikler, intervjuer, landingssider, ansattportretter, filmer, foto og videoannonser. Kampanjen viste gode resultater i 2022, med flere nye søkere og god aktivitet på landingssider.

Konseptet lever fortsatt videre i nye annonser og uttak på tvers av kanaler.

Vil du vite mer?
Snakk med oss

Johanna Nordberg Aas

Johanna Nordberg Aas

Strategisk rådgiver

Mari Vasaasen

Mari Vasaasen

Prosjektleder