Folka Selvfølgelig
Kunde Caverion
Hva Employer branding
Bakgrunn
Caverion er teknisk totalleverandør på bygg med over 2 400 medarbeidere fra Mandal i sør til Tromsø i nord. I 2021 begynte Caverion å merke økt frafall i arbeidsstyrker og færre relevante søkere på ledige stillinger. Målgruppen er folk med yrkesfaglig bakgrunn og Caverion trenger alt fra montører, ingeniører, rådgivere og prosjektledere. Vår oppgave ble å øke deres attraktivitet som arbeidsgiver på tvers av målgruppene og styrke intern stolthet.
Oppgaven
Men hvem er Caverion? For å nå målet måtte vi ta noen grep. Ambisjonen ble å gå fra å være en ukjent leveransebedrift til å bli en synlig kompetansebedrift.
Vi utviklet en EVP (employer value proposition), en strategi og et kommunikasjonskonsept tuftet på deres viktigste verdi: Folka. Selvfølgelig.
Dette ble tatt ut i en større helhetlig kampanje på tvers av kompetanseområder og vi leverte radioreklame, artikler, intervjuer, landingssider, ansattportretter, filmer, foto og videoannonser. Kampanjen viste gode resultater i 2022, med flere nye søkere og god aktivitet på landingssider.
Konseptet lever fortsatt videre i nye annonser og uttak på tvers av kanaler.